وبلاگ

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

لکه‌های فرش یک مشکل اساسی

چه‌جوری باید یک خانۀ تمیز داشته باشیم؟

داشتن منزلی با ظاهر آراسته و تمیز به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل می‌توان به فرش اشاره کرد که در دکوراسیون خانه جلوۀ ویژه‌ای دارد. در نگاه اول اگر فرش شما کثیف باشد از جذابیت منزل شما می‌کاهد. پس نیاز هست که هر خانم با سلیقه‌ای بداند که چگونه باید لکه‌های جزئی و کوچک فرش را پاک کند تا این لکه‌ها کهنه نشوند. انواع مختلف لکه‌ وجود دارد که پاک کردن آنها نیز متفاوت است. فرش سفیران یک سری شیوه ‌های تخصصی برای لکه زدایی به شما ارئه می‌دهد و شما می‌توانید به محض کثیف شدن فرش خود آنها را تمیز کنید.

چگونه لکۀ قهوه را از روی فرش پاک کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که به طور سهوی لیوان قهوه روی زمین ریخته و برایتان دردسرساز شده است. مخصوصا اگر فرش شما رنگ روشن باشد و ندانید چگونه باید این لکه را از روی سطح فرش پاک کرد. برای پاک کردن قهوه از روی فرش باید به چند نکتۀ مهم و ضروری توجه داشته باشید.

  1. لکه‌ها جدید یا قدیمی هستد؟
  2. جنس نخ به کار رفته در فرش از چه جنسی هست؟
  3. ارتفاع خواب الیاف چقدر است؟

چگونه لکه‌های تازه ایجاد شده توسط قهوه را پاک کنیم؟

لکه‌های تازه ایجاد شده را اول با یک دستمال سفید و خشک تمیز کنید توجه داشته باشید از مالش و کشیدن دستمال بر روی لکه خودداری کنید چون باعث پراکنده شدن لکه در سطح فرش می‌شود. با یک دستمال یا یک حوله اول سطح را پاک کنید و به وسیله حوله خیس یا مرطوب لکه بجا مانده را کامل پاک کنید چون این لکه تازه ایجاد شده است خوشبختانه نیازی به مواد شوینده نمی‌باشد حتی شما باتوجه به وسعت لکه ایجاد شده می‌توانید از چند قاشق ماست استفاده کنید.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی فرش (لکه قدیمی):

ولی اگر لکه قدیمی باشد با توجه به جنس فرش باید نسبت به پاک کردن آن اقدام نمود. اگر جنس الیاف به کار رفته در فرش شما پشم می‌باشد با حل کردن چند قطره مایع ظرفشویی و یا شامپو فرش در آب می‌توانید مشکل خود را حل کنید. به این صورت که با یک اسفنج محل مورد نظر را تمیز کنید و پس از پاک شدن، نَم آن را با پارچه تمیز بگیرید و سپس خشک کنید.

اگر اطمینان خاطر دارید که فرش شما از جنس پشم نیست می‌توانید از آمونیاک نیز استفاده کنید. محلول آمونیاک را بگذارید 5 دقیقه روی فرش بماند پس از آن با یک دستمال تمیز آن را پاک و خشک کنید. قبل از انجام این کار حتما در گوشه ای از فرش امتحان کنید تا مطمئن شوید که به بافت و رنگ فرش شما آسیبی وارد نمی‌شود. اگر لکه قهوه مجدد پیدا شد احتمالا محل به درستی خشک نشده و یا قهوه پخش شده و سطح وسیعی را درگیر کرده است مجدد موارد گفته شده را انجام دهید و برای خشک کردن محل از پنکه استفاده کنید تا کامل خشک شود.

ارتفاع نخ چه تاثیری در تمیز کردن لکه‌های ایجاد شده دارد؟

یکی از موارد حائز اهمیت خواب نخ و بلند بودن الیاف فرش می‌باشد. هرچه الیاف فرش ارتفاع بیشتری داشته باشند پاک کردن لکه از روی آنها سخت تر خواهد بود زیرا این الیاف دسترسی شما از لکه ایجاد شده را می‌گیرد و لکه به خورد فرش می‌رود در نتیجه برای تمیز کردن آن باید بیشتر تلاش کنید. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد لطافت بیشتر و ارتفاع خواب آنها کمتر می‌شود.

برای انتخاب فرش مناسب می‌توانید به صفحه محصولات فرش سفیران مراجعه کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *